Przed rozpoczęciem promocji witryny konieczne jest określenie głównych oraz pobocznych celu. Należy poznać swoją konkurencję, określić potencjał strony internetowej i przede wszystkim wybrać odpowiednie wyrażenia kluczowe, aby pozycjonowanie przyniosło jak największe zyski.
Aby skutecznie podjąć walkę o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania musimy poznać rywali. Na co zwrócić uwagę? Oczywiście na treści strony internetowej, technologię wykonania oraz obrany kierunek promocji. Kiedy konkurent korzysta z pozycjonowania możemy poznać wyrażenia kluczowe poprzez chociażby sprawdzenie znaczników meta-title.
Zweryfikuj treść swojej strony internetowej. Postaw się w roli użytkownika i znajdź potrzebną Ci informację. W zależności od branży może to być produkt, artykuł czy aplikacja. Odpowiednio rozbudowany content witryny ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony i zdolność do wyświetlania się na konkretne wyrażenia kluczowe.
Po zapoznaniu się z tematyką witryny oraz konkurencją nadchodzi czas na wybranie zestawu kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona. Mogą to być wyrażenia związane z usługami lokalnymi (pozycjonowanie lokalne), produktami w sklepie (wyrażenia long-tail) czy wyrażenia brandowe, związane z promowaną marką.
Czas na zbadanie aktualnej sytuacji. Wykonaj kompleksową analizę swojej strony.