Pierwszą decyzją jest określenie osoby bądź firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Możesz zająć się tym sam (tutaj jednak potrzebujesz fundamentalnej wiedzy o świecie SEO), skorzystać z usług freelancera lub zatrudnić agencję marketingową zajmującą się pozycjonowaniem. Jeżeli jesteś początkujący w tym świecie zalecamy jednak skorzystanie z usług specjalistów.
Przed podjęciem pierwszych działań zaplanuj budżet. Od tego może zależeć zaangażowanie firmy pozycjonującej oraz skala inwestycji prowadzonych w serwisie. Nie rzucaj się również na głęboką wodę, zacznij z troszkę mniejszym budżetem na łatwiejsze wyrażenia kluczowe. Jeżeli Twoje współpraca z firmą marketingową odniesie sukces, wtedy możesz rozszerzyć promocję.
Aby skutecznie monitorować pozycjonowanie strony potrzebne Ci będą odpowiednie narzędzia. Na rynku dostępne są zarówno darmowe rozwiązania jak Google Analytics (do analizy ruchu na stronie), Google Search Console (do monitorowania kondycji strony). Dodatkowo zaopatrz się w narzędzie do sprawdzania pozycji.
Pozycjonowanie to długotrwały proces. Efekty mogą przyjść po paru miesiącach, ale z reguły czeka się znacznie dłużej. Warto przygotować dodatkowe źródła ruchu na stronie jak reklamy w serwisie Google AdWords, marketing szeptany czy promocje w mediach społecznościowych.
Przyszedł czas na konkrety. Kolejny etap to optymalizacja techniczna witryny.s